Учените откриха "Планета Девет"

21 януари 2016, 07:51, Категория: Открития добавена от Симона Каменова
  • Добави в Svejo

8865738fd1074a62b96bd3102358927c.jpg

Учените са открили доказателства за девета планета в слънчевата система, която се движи по странна удължена орбита, пише vesti.bg.
Тялото, наречено „Планета Девет“ е с 10 пъти по-голяма маса от Земята и обикаля Слънцето за между 10 и 20 хиляди години.
Всъщност нейната гравитация доминира в толкова голям район, че изследователите я окачествиха като „най-планетната планета в Слънчевата система“.
Планетата е открита от изследователи от Калифорнийския технологичен институт, които са били озадачени защо 13 големи обекта в зоната отвъд Плутон, в Кайперовия пояс, се движат заедно, сякаш са хванати от гравитацията на друг голям обект.
След компютърни симулации те достигнали до извода, че само масивна планета може да предизвика това странно движение.
Според астронома Мартин Рийс телескопите трябва да могат да видят планетата. „Ако тя съществува, тя ще бъде видима. Така, че ще трябва да чакаме докато бъдат извършени търсения с големите телескопи“, заяви Рийс.
Изследователят Майк Браун, който заедно с Константин Батигин е открил доказателствата за „Планета Девет“ заяви, че тя е толкова голяма, че няма да има спорове дали е истинска планета. За първи път от 150 години насам има истински доказателства, че планетите около слънцето са повече от 8.
За разлика от по-малките обекти като планетата-джудже Плутон, „Планета Девет“ гравитационно доминира над своите съседи в Слънчевата система.

• Svejo