Учени откриха, че спомените и опита се предават чрез ДНК

14 ноември 2017, 08:42, Категория: Открития добавена от Симона Каменова
  • Добави в Svejo

1433bb3c18a00dba418b52fbdb4ad14a.jpg

Спомените могат да бъдат предавани на следващите поколения чрез генетични "превключватели", които позволяват хората да наследяват опита на своите прадеди. Това са изводите от ново проучване, което е възможно да обясни как се развиват фобиите, предаде inews.bg
Дълго време учените смятаха, че спомените и усвоеният опит, които се натрупват с течение на живота, задължително се предават чрез учене и възпитание, както и чрез лични преживявания. Ново изследване доказва обаче, че е възможно някаква информация да се унаследява биологично чрез химични промени в ДНК-то. Учени от Медицинския университет в Атланта са открили, че мишките могат да предават на потомството си информация за травматични или стресови преживявания под формата например на страх от определен аромат, пише Telegraph. Тези изводи могат да помогнат в разкриването на причините за наглед ирационални фобии и страхове - те просто може да се коренят в наследения опит от предшествениците ни.
Така например страхът от паяци у един човек може да се окаже унаследен защитен механизъм, заложен в семейните гени, след травматично преживяване с паяци на негов предшественик. Според учените по някакъв начин дадени изживявания успяват да се прехвърлят в гените и така да бъдат предадени на бъдещите поколения.

• Svejo